"Cashzine - Aplikasi Buat Duit Percuma Terbaik Yang PERLU anda miliki"

Cara Buat Duit Dengan Aplikasi Cashzine: Peluang Jana Side Income lebih RM100 Dalam Sehari Melalui Aplikasi Cashzine. (Scroll ke bawah untuk bukti pembayaran terkini daripada Cashzine

Cordyceps:Herba luarbiasa dan apa kehebatannya?

Pernahkah anda mendengar Cordyceps? Atau anda pernah melihat? Mungkin tak pernah dengarkan... Dan tak pernah lihat pun. Sama jugalah macam saya. Saya cuba ceritakan serba sedikit tentang Cordyceps ni. Walaupun bagaimanapun saya cuba fahamkan anda semua mengenainya samada dari tempat asal ataupun khasiat Cordyceps ini.

Cara Mudah Jadi Youtuber Terhebat

Ketahui cara bagaimana untuk menjadi Youtuber. Video yang senang difahami dan penuh dengan semua info yang perlu sebagai Youtuber. Dari asas kepada SEO, teknik Viral, Fb ads serta Mengandungi Teknik dan Rahsia Youtuber yang memiliki JUTAAN Subscriber..

Wanita kelihatan anggun dengan Hasanah Lipmatte

90% pengguna GEMBIRA dan TERUJA dengan Hasanah Lipmatte. Dah jadi trending bagi wanita abad ini. Bukan setakat mencantikkan bibir si pemakai malah dapat menaikkan keyakinan anda sepanjang hari.

9/10 Rezeki Perniagaan: Dari SOLOpreneur ke ENTREpreneur menjadi GLOBALpreneur

Cara Mulakan dan Kembangkan Perniagaan Ke Tahap Yang Lebih Tinggi Dengan Modal Minima.


 


Memaparkan catatan dengan label Bezza. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Bezza. Papar semua catatan

Rabu, 9 April 2025

Kenapa Lebih 100,000 Unit Bezza Terjual Walaupun Macam Sampan? Bodoh Ke Yang Beli?

 Kenapa Lebih 100,000 Unit Bezza Terjual Walaupun Macam Sampan? Bodoh Ke Yang Beli?

Baru baru ni bila aku up post pasal Bezza kereta paling laku tahun 2024 yang menjadikannya the new king kat Malaysia ni, ada orang komen:

"Kereta macam sampan!"

Bagi sesiapa yang taktau, maksud sampan kat sini ialah, Bezza ni masa ambik corner, kereta dia tak stabil dan membuai buai.

Tapi, orang kutuk Bezza ni sampan sekalipun, kenapa kereta ni paling laku kat Malaysia? Lebih 100,000 unit terjual tahun lepas, kau tahu tak?

Faktor utama yang orang takleh nafikan ialah sebab Bezza ni memang murah dan ansuran bulanan dia rendah. Jadi, kurang beban orang nak tanggung dan duit gaji masih ada baki lebih untuk tampung perbelanjaan lain.

Tapi, apa reason lain ramai giler orang beli Bezza walaupun dia macam sampan?

---

1. Minyak Jimat Kaw²

Bezza ni, fuel consumption dia memang menjimatkan. 22km/liter. Kalau sebulan bawa 2,000km, kos minyak sebulan tak sampai RM200 pun.

Zaman harga minyak tengah naik ni, kalau siapa nakkan penjimatan dalam perbelanjaan bulanan, Bezza memang pilihan bijak.

---

2. Kos Servis Murah

Servis murah, spare part murah, insurans pun rendah. Untuk orang yang taknak pening kepala atau bajet tak besar mana, Bezza memang pilihan paling senang nak jaga.

---

3. Ruang Dalam Yang Praktikal

Walaupun body luar nampak kecil dan kurus, tapi ruang dalam Bezza ni luas lah jugak.

Orang dok belakang tak rasa sempit sangat dan bonet  dia bapak luas. 508 liter weh! Aku sendiri pernah masukkan wheelchair dan 4 beg pakaian, muat weh!

---

4. Resale Value Tinggi

Siapa beli Bezza ni dan nak jual balik lepas 3 tahun ke, value dia tetap tinggi. So bila nak jual tu, takde lah rasa ralat sangat kalau harga dia jatuh menjunam teruk.

---

5. Perodua = Reliability 

Perodua ni kita kena akuilah, kereta kereta dia memang susah nak rosak. Maybe sebab dia ada kerjasama dengan brand yang susah rosak gak, Toyota.

Kereta kereta Perodua ni kebanyakan mekanik pandai nak baiki. So kita takde pening kepala nak gi baiki kat bengkel biasa kalau tak sempat masuk pusat servis rasmi Perodua.

---

6. Beli Bezza Bukan Sebab Nak Layan Corner

Kau ingat semua orang buat Tokyo Drift ke dengan Bezza ni? Bezza ni kenderaan yang boleh fulfill objektif kau nak bawa kau dari point A ke point B je.

Takdenya kau nak bawa untuk layan corner kat setiap corner yang kau jumpa. Takkanlah kat mamak Rahman Corner pun kau jadi Dominic Toretto juga? Agak agaklah.

---

Aku bukan nak menafikan 'kesampanan' Bezza ni. Tapi, Bezza ni adalah kereta yang memang dah memenuhi objektif utama orang untuk memiliki kereta.

Boleh bawa family yang agak ramai, boleh bawa banyak barang, jimat minyak, boleh bawa dari satu lokasi ke lokasi lain tanpa kena hujan dan panas dan semua ni boleh diperolehi dengan kos yang murah.

Biarlah Bezza ni sampan sekalipun tapi kalau dah memenuhi objektif kau untuk memiliki kereta, maka ia bukan lagi satu masalah. Gunalah dengan penuh rasa bangga.

Source