Khamis, 13 Jun 2024

'Kehidupan saya sudah tidak seperti biasa' - Faisal Halim

 

Faisal Halim. Foto Bernama
Faisal Halim. Foto Bernama

"SELEPAS kejadian, kehidupan saya sudah tidak seperti biasa."

Demikian luahan sedih pemain sayap Selangor FC, Faisal Halim selepas menjadi mangsa simbahan asid di sebuah pusat membeli belah di Petaling Jaya pada 5 Mei lalu.

Faisal yang juga mesra disapa dengan panggilan Mickey berkata, dia tidak boleh makan dengan sendiri dan memerlukan bantuan untuk ke tandas selepas kejadian tersebut.

"Saya tidak boleh makan dengan sendiri, tidak boleh pergi ke tandas sendiri. Apa-apa yang saya nak buat perlukan bantuan daripada keluarga saya terutama isteri saya yang berada dengan saya dari hari pertama hingga ke hari ini.

"Begitu juga dengan keluarga saya bergilir datang pantau dan jaga saya. Semangat keluarga saya itu saya bawa untuk kekal semangat," katanya dalam sidang akhbar di Pusat Latihan Selangor FC pada Khamis.

Sebelum ini, Faisal yang juga pemain kebangsaan terpaksa menjalani beberapa pembedahan untuk merawat luka lecuran tahap empat yang dihadapinya itu.

Dia tampil di hadapan umum buat kali pertama dalam sidang akhbar tersebut dan kelihatan luka lecuran yang dialaminya agak teruk dan bakal memerlukan masa untuk kembali pulih.

Pemain sayap lincah itu akan meneruskan proses pemulihan dan rehibilitasi di lokasi yang dirahsiakan.

-SH Online 

Artikel berkaitan: 'Saya tak tahu boleh kembali bermain bola sepak atau tidak' - Faisal Halim

0 ulasan:

Catat Ulasan