Rabu, 7 Ogos 2024

Yahya Sinwar diangkat sebagai pengganti Ismail Haniyeh mengetuai Hamas

 


Lahirnya Panglima Islam baru selepas perginya Singa Islam yg hebat. Begitulah titian perjuangan yg takkan terputus dengan Kematian. Sorang Pergi Lahirnya lebih ramai Panglima2 Perjuangan yg hebat. 

Kenal Panglima baru ni?  Baca Biografi beliau di sini https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yahya_Sinwar

Perjuangan tetap diteruskan dan semoga Allah sentiasa bersama dengan mereka yg berjuang. 

وَٱلَّذِينَ جَٰهَدُواْ فِينَا لَنَهۡدِيَنَّهُمۡ سُبُلَنَاۚ وَإِنَّ ٱللَّهَ لَمَعَ ٱلۡمُحۡسِنِينَ

“Dan orang-orang yang berjihad untuk (mencari keridhaan) Kami, benar-benar akan Kami tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sesungguhnya Allah benar-benar beserta orang-orang yang berbuat baik.” ( Surah Al-Ankabut Ayat 69 )

فَلَا تُطِعِ ٱلۡكَٰفِرِينَ وَجَٰهِدۡهُم بِهِۦ جِهَادا كَبِيرا

“Maka janganlah kamu mengikuti orang-orang kafir, dan berjuanglah dengan Al Quran dengan jihad yang besar” ( Surah Al-Furqan  Ayat 52 )

وَلَوۡ شِئۡنَا لَبَعَثۡنَا فِي كُلِّ قَرۡيَة نَّذِيرا، فَلَا تُطِعِ ٱلۡكَٰفِرِينَ وَجَٰهِدۡهُم بِهِۦ جِهَادا كَبِيرا

“Dan kalau Kami kehendaki, tentulah Kami utuskan dalam tiap-tiap negeri, seorang Rasul pemberi amaran. Oleh itu, janganlah engkau (Wahai Muhammad) menurut kehendak orang-orang kafir, dan berjuanglah dengan hujjah-hujjah Al-Quran menghadapi mereka dengan perjuangan yang besar dan bersungguh-sungguh. ( Surah Al-Furqan Ayat 51,52 )

Semoga Allah swt rahmati semua pejuang Islam tak kira di mana mereka berada, dan Allah swt kurniakan kita jiwa Pejuang yg sentiasa berjuang utk tegakkan Islam dalam setiap kerja buat kita insyaAllah. Amin Amin Amin.

Sumber 

0 ulasan:

Catat Ulasan