Selasa, 24 November 2020

Anggota PGA maut ditembak di sempadan Malaysia-Thailand dipercayai sindiket penyeludupan

Gambar hiasan

KUALA LUMPUR - Seorang anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) yang bertugas di sempadan Malaysia-Thailand maut dipercayai ditembak awal pagi tadi.

Tanpa mendedahkan butiran lanjut kejadian itu, Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador ketika dihubungi Bernama mengesahkan kejadian berkenaan.

“Ya, saya sahkan kejadian (anggota PGA maut ditembak) dan saya sedang dalam perjalanan ke sana (Perlis) untuk meninjau keadaan anggota PGA terlibat,” katanya ringkas kepada Bernama.

Dalam pada itu, Bernama difahamkan satu sidang akhbar akan diadakan polis Perlis berhubung kejadian berkenaan. - Bernama

- Foto hiasan
- Foto hiasan

PADANG BESAR: Seorang anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) yang bertugas di pos sempadan Malaysia-Thailand, dekat sini, maut dipercayai akibat ditembak, awal pagi tadi.

Dalam kejadian jam 3.10 pagi itu, mangsa, Koperal Baharuddin Ramli, 54, sedang bertugas bersama seorang lagi anggota PGA, Koperal Norihan A/L Tari, 39, yang mengalami kecederaan parah.

Kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF) Kangar dengan mangsa yang cedera sedang dirawat dan dilaporkan kritikal.-BH Online

Sindiket penyeludupan dipercayai serang anggota PGA

Tembok di sempadan Malaysia-Thailand dekat Padang Besar. - NSTP/Amran Hamid

Tembok di sempadan Malaysia-Thailand dekat Padang Besar. - NSTP/Amran Hamid

PADANG BESAR: Sindiket penyeludupan disyaki dalang serangan dua anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) yang bertugas di pos sempadan Malaysia-Thailand, dekat sini, awal pagi tadi.

Sumber memaklumkan, tindakan pihak berkuasa Malaysia mengetatkan kawalan sempadan terutama di Perlis dan Kedah, menyebabkan kegiatan penyeludupan sukar dilakukan.

Katanya, sindiket sama turut dipercayai melepaskan tembakan amaran ke arah anggota PGA yang sedang melakukan rondaan sempadan di Bukit Kayu Hitam, Kedah, 13 November lalu.-BH Online


0 ulasan:

Catat Ulasan