Sabtu, 12 September 2020

Kajian Segera Mengapa Penguasa Melayu Gemar Menindas Bangsa Sendiri

Tragedi demi tragedi yang berlaku di Selangor dan negeri-negeri lain ketika ini memerlukan kajian saintifik segera bagi mencari punca-punca mengapa berlakunya fenomena para penguatkuasa, penguasa dan ahli politik Melayu begitu gemar dan senang sekali menindas bangsanya sendiri.

Manakala yang bukan bangsanya diberi keistimewaan dan pelepasan atau pemutihan atau peluang atau apa saja yang menyebelahi kepentingan mereka. Bayangkan di Majlis Perbandaran Selayang saja ada 308 kilang haram. Belum lagi di kawasan lain.

"Macam mana mereka (kilang) ini boleh dapat sambungan air dan elektrik? Bagaimana prosedur yang dilakukan mereka dalam proses mendapatkan bekalan ini?

"Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dah tau operasi itu haram, kenapa tidak ambil tindakan?".

Baca: https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2020/09/728785/308-kilang-haram-kenapa-pbt-tak-ambil-tindakan

Bahkan kilang-kilang haram ini DITAWARKAN program pemutihan! Baca: https://www.malaysiakini.com/news/541925

Malah kilang-kilang haram ini diberi PELUANG! Baca: https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2020/09/728749/kilang-haram-beroperasi-dalam-tempoh-pemutihan

PEMUTIHAN, adalah perkataan yang berlaku juga kepada pekebun haram Musang King!

Pemutihan, tawaran, peluang, tempoh dilanjutkan, menang-menang... hanya dianugerahkan kepada manusia selain Melayu. Mengapa? Ini pelik. Adakah kita boleh terus kepada kesimpulan bahawa semua penguasa Melayu ini telah dirasuah? Mungkin juga anak bini mereka diugut? Ini yang mesti kita siasat. Galak benar menindas bangsa sendiri, ape ke hei

Malah penguasa Melayu amat takut dengan kilang haram!

"Keadaan itu menyukarkan MPS menyemak dokumen berkaitan. Dalam laporan gerak kerja kita buat catitan tidak mendapat kerjasama yang baik dari pemilik.

"Kita tak boleh pecah masuk premis. Kalau kita hon, dia (pemilik) tak buka pintu pagar, kita tak boleh masuk."

Baca: https://www.sinarharian.com.my/article/100159/EDISI/Selangor-KL/Pemilik-kilang-enggan-buka-pintu-pagar

Kalau premis orang Melayu, cepat benar mereka robohkan, takde ok ek ok ek lagi. Jentolak, jengkaut semua jalan terus. No fear.

Pelik bin ajaib, malah kilang haram tu dah terbukti buang kotoran toksik bagai dalam sungai sehingga menyebabkan beribu-ribu rakyat tak kira kaum menderita susah tak dapat air! Apakah jin ifrit iblis puaka kepunden parang sekeperrr yang dipasang oleh kilang haram ini sampai tahap begini sekali penguasa Melayu menjadi pondan bapuk lembek lemah gemalai mati pucuk bagai.

Mungkin KILANG HARAM boleh dipertimbangkan untuk dimasukkan dalam senarai azimat ampuh untuk melindungi orang Melayu dari penguasa Melayu berat sebelah dan menindas ini selain pokok durian musang king, kuil, kedai mesin kuda dan kedai warga asing.

Mengapa kesalahan berbeza-beza cara menghukumnya, mengikut jenis kaum?

Semua penindasan setaraf Israel Zionisme ini berlaku di depan batang hidung orang Melayu bukanlah di zaman penjajah British. Anehnya ia berlaku di zaman internet, android bagai. Dah merdeka 63 tahun pun.

Srikandi juga ingin mengingatkan kepada RAJA-RAJA MELAYU, ambil serius perkara ini. Sebab daulat kalian semua 100% berada di bawah telapak kaki RAKYAT MELAYU. Kalau rakyat Melayu semuanya miskin pupus jahanam, takde siapa dalam dunia ni terhegeh-hegeh nak berajakan raja Melayu. Habis orang Melayu, habislah daulat raja Melayu.

Sementara kajian dijalankan, eloklah kalian orang Melayu menghafal nama-nama menteri, politikus dan penguasa yang menjadi kitol ini supaya di masa akan datang, ketika pilihanraya nanti, kalian boleh memastikan muka-muka mereka ini tidak lagi berada di puncak kuasa.

~Srikandi
fight for your rights

DI MANA KAH KEADILAN DI NEGARA INI...


pemandu cina mabuk langgar bangsa melayu sampai mati korang tak nak cari secepat mungkin..dan hanya di jatuhkan hukuman ringan sahaja

Budak yang bawa kereta dalam kawasan hutan yang korang kejar sampai dapat..

===sebab apa korang cari budak ni sampai dapat di kawasan hutan dengan kadar segera...sebab mak bapak budak ni bangsa melayu..pihak berkuasa di negara ini hanya berani dengan bangsa melayu sahaja===

===Malaysia mengamalkan undang2 sampah masyarakat===

Sumber: Whatsapp

0 ulasan:

Catat Ulasan