Isnin, 19 Februari 2024

Pelakon terkenal kini jual nasi lemak tepi jalan tak malu pun

Tanpa menghiraukan pandangan masyarakat, pelakon Siti Fazurina mengakui bahawa dia tidak merasa malu untuk menjalankan perniagaan makanan di tepi jalan.

Mendapat sokongan besar dari orang ramai, Fazurina atau Siti Fazurina Mohd Famir, 42,berkongsi bahawa suaminya, Muhammad Hykal, adalah sumber sokongan yang memberinya semangat untuk terus berniaga.

Pelakon terkenal kini jual nasi lemak tepi jalan tak malu pun

Pelakon yang mesra disapa Nina ini turut terkejut dengan sambutan baik yang diterima oleh perniagaannya dari masyarakat setempat.

“Mula-mula saya tidak nafikan bahawa saya risau dengan pandangan orang terhadap perniagaan di tepi jalan, tetapi rupanya banyak yang memberikan sokongan.

Fazurina kini menjalankan perniagaan sarapan pagi di Bandar Utama, Selangor.

“Saya bersyukur kerana dikurniakan suami yang memahami. Beliau memberi banyak nasihat untuk tidak terlalu memikirkan kata-kata orang.

“Saya terkejut dengan reaksi positif orang ramai yang memberikan semangat dan gembira melihat artis yang berusaha menjalankan perniagaan sendiri,” katanya kepada mStar.

Dalam pada itu, pelakon drama Dunia Anita ini menceritakan bahawa dia mendapat idea untuk berniaga nasi lemak setelah menyedari bahawa kawasan kejiranan di Bandar Utama, Selangor tidak memiliki penjual sarapan pagi.

Menurut Nina, sambutan yang diterima sangat memberangsangkan walaupun baru dua minggu menjalankan perniagaan tersebut.

“Saya mula mendapat idea untuk berniaga apabila saya sedar bahawa di kawasan perumahan saya tidak ada penjual sarapan pagi.

Menurut Nina, sambutan yang diterima sangat memberangsangkan walaupun baru dua minggu menjalankan perniagaan tersebut.

“Saya mula mendapat idea untuk berniaga apabila saya sedar bahawa di kawasan perumahan saya tidak ada penjual sarapan pagi.

“Jadi dari situ saya memberitahu suami untuk menjalankan bisnes makanan dengan menjual sandwich dan nasi lemak.

“Alhamdulillah, selepas dua minggu memulakan perniagaan, sambutan yang saya terima sangat memberangsangkan. Jualan sandwich yang pada awalnya hanya empat atau lima paket sehari, sekarang telah meningkat hingga puluhan tempahan,” ujarnya.

Nina berkongsi lebih lanjut tentang perniagaan barunya, menyatakan bahawa dia tidak ingin lagi mengharapkan tawaran untuk berlakon kerana dunia hiburan kini lebih menumpukan kepada bakat-bakat baru.

Menyedari situasi tersebut, Fazurina menganggap popularitinya sudah berlalu dan dia tidak ingin terlalu banyak berharap dalam dunia seni.

“Jika hanya berharap untuk mendapat tawaran berlakon, saya percaya tidak akan selamanya berada di puncak permintaan.

“Saya pernah berada di kemuncak kejayaan. Pada awalnya dalam kerjaya lakonan, saya hanya mendapat watak utama atau watak pembantu, dan tidak pernah berperanan sebagai pelakon ekstra.

“Walaupun begitu, janganlah menganggap perkara itu sebagai jaminan kejayaan selamanya kerana setiap tahun banyak bakat baru lahir dalam industri seni ini.

“Mungkin bakat kami, pelakon lama, masih diperlukan, tetapi saya menasihatkan untuk tidak terlalu berharap atau bergantung sepenuhnya pada bidang lakonan,” ujarnya.

Sebagai catatan, Fazurina mula aktif dalam dunia lakonan pada tahun 2004 dan terlibat dalam beberapa drama popular seperti Puteri, Biarlah Rahsia, Cinta Batu Belah, dan Ceplos.

-Info Rakyat

0 ulasan:

Catat Ulasan