Khamis, 15 Oktober 2020

PANAS! : Masalah air tidak selesai, Sanusi guna SADA beli kereta baru!


Menteri Besar Kedah, YAB Muhammad Sanusi Md Nor yang juga pengerusi Syarikat Air Darul Aman (SADA) telah menerima sebuah kereta baharu iaitu Toyota Vellfire berwarna hitam dengan plat nombor KEP5000. Toyota Vellfire tersebut dianggarkan berharga RM345,000.00 yang merupakan di antara spesifikasi yang tertinggi.

Menurut sumber, kereta Toyota Vellfire hitam itu diambil sendiri oleh Sanusi pada jam 2.30 pagi pada 30 September 2020 dilokasi yang tidak dimaklumkan. Sanusi sebelum ini menggunakan kereta Volvo S90 dan kemudian kini menggunkan Mercedes Benz untuk kegunaan rasmi MB. Beliau dipercayai merancang untuk menukar kereta tersebut dengan Toyota Vellfire hitam dengan plat nombor KEP5000 atas alasan yang tidak diketahui.

Netizen terutama rakyat di negeri ini mula mempersoalkan tindakan MB Kedah tersebut menukar kereta baharu di saat negara dan negeri masih lagi bergelut dalam kelembapan ekonomi. Menjadi tanda tanya kepada seluruh warganet dan rakyat di negeri Kedah adalah, masalah air di negeri Kedah ini masih belum dapat diselesaikan lagi, tetapi SADA berbelanja besar membeli kereta Toyota Vellfire untuk kegunaan Pengerusinya  itu.

Kini tular di Media Sosial maklumat terperinci berkenaan kenderaan tersebut, seperti rajah dibawah.

Dipercayai kakitangan SADA sendiri tidak mengetahui pembelian kereta tersebut, dan kini timbul persoalan dimanakah Sanusi menyembunyikan kenderaan tersebut??? sedangkan rakyat masih ternanti-nanti bilakah masalah air dapat diselesaikan?

sumber:utaradaily.com

0 ulasan:

Catat Ulasan