Isnin, 27 Mei 2024

KID SEARCH SARAN SEMUA ANGGOTA BINCANG SEMULA : "RASANYA SAYA TAK PERNAH UMUMKAN ADA KELUAR DARI SEARCH... JADI, BILA DIA BUAT SESUATU GUNAKAN NAMA YANG SAMA, BUATLAH YANG CARA BETUL"

 KID SEARCH SARAN SEMUA ANGGOTA BINCANG SEMULA : "RASANYA SAYA TAK PERNAH UMUMKAN ADA KELUAR DARI SEARCH... JADI, BILA DIA BUAT SESUATU GUNAKAN NAMA YANG SAMA, BUATLAH YANG CARA BETUL"

Sejak akhir-akhir ini, nama kumpulan Search menjadi bualan dan tul@r apabila timbul k0nflik mengenai r0yalti dan per£butan nama.

Berhubung konflik yang mel@nda kumpulan itu, pemain gitar Search iaitu Kid atau nama sebenarnya, Hamzah Md Taib, mengakui dia m@lu, selain menyokong setiap perkara yang betul.

"Kalau boleh kita bincang baik-baik. Ketika itu masa perg0lakan bermula dan siapa yang mengikuti perkembangan saya tentu tahu ketika itu saya menjaga isteri (Allahyarham) yang s@kit.

"Saya berulang alik ke hospital sampaikan saya tiada masa mengikuti perkembangan itu. Bila ia berl@ku, saya fikir macam mana ini? Kenapa? Saya jadi macam pelik. 

"Walaupun saya dalam keadaan turun naik (hospital) yang agak rum1t, saya kenalah berusaha," katanya ketika ditemubual di satu p0rtal hiburan.

Menurut Kid lagi, dia tidak suka meminta dan mungkin itu sal@h satu sebab berlakunya album Rockology Search: Kid'Din Collection Series.

"Saya alu-alukan jika mereka nak selesaikan di platform yang betul. Itu yang sebaik-baiknya. Tiada cara lain yang untuk apa-apa mas@lah ini. Itulah jalan penyelesaiannya," ujarnya.

Tambahnya lagi, negara ada undang-undang dan jika ada cara yang betul, ia harus digunakan.

"Ia bukan soal isu siapa betul dan siapa tak betul serta isu siapa menang dan siapa kal@h. Kiranya kalau saya di pihak yang kalah pun baguslah.

"Jadi terungk@p. Bila dah lalu proses itu, kalau sal@h pun dinyatakan kenapa alasannya sal@h, atas sebab-sebab apa yang lebih telus dan lebih teliti," tuturnya.

Kid dalam masa sama, turut mengakui dia bingung dengan kem£lut per£butan nama Search sehingga hari ini.

"Rasanya saya tak pernah umumkan ada keluar dari Search, tapi ada individu lain yang kata begitu dalam media sosial dan sebabnya. Saya rasa itu dah cukup kuat untuk mengesahkan yang dia dah keluar.

"Jadi, bila dia buat sesuatu gunakan nama yang sama, buatlah cara yang betul. Dari usia saya belasan tahun sehingga sekarang. Dari saya belum kahwin, saya dah kahwin, saya dapat anak, isteri saya meninggal dunia dan itulah pendapatan utama saya dan juga minat saya.

"Saya nak benda ini. Saya dah usahakan 50 tahun takkanlah saya nak lepaskan. Mereka pun kata mereka ada hak, nilaikanlah. Buat benda yang betul. Ikutlah saluran yang betul daripada bercakap di media sosial saya pun dah rasa m@lu," jelasnya.

.

#artismalaysia #myartis #santai #BeritaSemasa

Sumber Fb artis malaysia

0 ulasan:

Catat Ulasan