Sabtu, 25 November 2023

B.A.L.A

 B.A.L.A.

1. Saudara kita di Filistin diuji dengan kehilangan nyawa, harta benda, kesakitan, kesedihan. Kita di sini diuji dengan pemimpin yang fasik dan iman rakyat negara ini yang lemah dalam kesenangan, kemewahan, dan kemudahan. Masih terlalu selesa dalam hawa nafsu.

2. Mendokong pemimpin dan orang yang mendokong eljibitii yang dilaknati Allah. Lemahnya iman nak pertahankan Islam di tanah air sendiri. 

3. Sehingga semudahnya dihina agama 1slam secara terang-terangan di tanah air, kerana hilang rasa gerun musuh 1slam terhadap Islam. Kerana lemah umat Islam itu sendiri.

Barokah dicabut oleh Allah.

4. Rakyat Malaysia perlu muhasabah diri. Kenapa ujian menimpa begitu berat keliling pinggang? Baik dari pemimpin sampai ke rakyat bermasalah.

Di mana kedekatan hubungan hati dengan Allah?

Bagaimana kesempurnaan hubungan diri dengan Allah? Istighfar.

Semuanya serba tidak cukup. Ekonomi merudum. Keperluan serba kurang. Resah gelisah jiwa tak tenang dan isu sakit mental pun meningkat. 

Menurut kajian, sedikit sangat orang Islam yang jaga solat 5 waktu dan amalkan baca Quran. 

5. Sambut harijadi anak dengan tema 'Witch' iaitu penyihir dan tema 'Hantu' Hellowin. Yang sudah terang nyata lagi bersuluh penyihir itu adalah musuh Islam paling nyata yang wajib diperangi. 

Tapi orang kita, sambut dengan takda rasa takut pada Allah.

6. Sambut konsert bersama penyokong eljibitee dan penyokong 1zrahell. Tak takut ke dengan laknat Allah menimpa diri kerana menyokong mereka dan keluar duit pergi konsert mereka?

7. Menyokong logo berunsur kesyirikan. Begitu mudah tergelincir iman dan akidah kerana terlalu menurutkan hawa nafsu dalam kejahilan dan kebodohan ilmu agama. Pantang ditegur pasti ada saja jawapan akalnya.

8. Melamar teman wanita dalam konsert penyokong eljibitee. Siap pakaikan cincin dalam konsert. Tayangan video lamaran satu dunia menontonnya. Tak rasa takut dengan kemurkaan Allah dan azab Allah.

Tak mahu ulas panjang lebar lagi. Dada rasa begitu berat dengan isu akidah umat Islam di tanah air.

9. Ramai anak muda, ikut sama terjerumus dalam tipudaya musuh 1slam. Menjadi golongan orang fasik dan ingkar kerana jarang-jarang buka al-Quran sebagai usaha ikhtiar asbab untuk menerima cahaya hidayah petunjuk dari Allah di dalamnya. 

10. Mungkin juga kerana tiada guru rohani yang membimbing dan jahil mentaati agama secara membuta tuli. Takda usaha mendalami agama. Melainkan mendalami ilmu duniawi untuk kerjaya sahaja.

11. Barokah dicabut oleh Allah dalam hati orang Islam. Sedang di benua Eropah dan Amerika, cahaya 1slam semakin bangkit.

Di tanah air ini, lain pula kisahnya. Menyedihkan. Sangat-sangat.

12. Tertutup mata hati seluruhnya dari melihat kebenaran. Masih lalai dan leka walaupun melihat situasi bumi berkah Filistin sekarang. 

13. Apabila bala Allah turun, semua yang berhampiran kena. Berhati-hatilah. 

14. Bala paling besar adalah apabila Allah menutup pintu hati orang Islam dari mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah yang benar. Berpaling dari kebenaran lalu terjerumus ke dalam kefasikan dan syirik yang jelas nyata. Rosak iman, musnah kehidupan.

15. Giliran sebahagian dari mereka di Filistin dah hampir selesai. Sudah ramai yang syahid. 

16. Apabila tiba masanya nanti, kita pula akan diuji iman dengan kesanggupan mengorbankan nyawa diri dan keluarga, berkorban wang ringgit dan harta benda, kehidupan demi perjuangan j1had untuk Islam.

Adakah diri sudah bersedia?

Persiaplah iman. Biasa-biasakanlah berkorban diri, harta benda di jalan j1had. 

Masa itu dah tak lama.

.

.

.

Tunggulah sehingga selepas 26 Disember dan sambutan tahun baru. Ujian iman semakin berat memasuki tahun 2024.

.

.

Haseena Syaakira 

24 November 2023

2.55 pagi

#PerangiSihir      #HaqqulYaqin 

#taqwajourney

.

.

.

Credit:FB Haseena Syaakira

0 ulasan:

Catat Ulasan